Storingen

Hier vind je de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met een van onze verkooppunten.

Onderstaand vind je de meestvoorkomende storingen en oplossingen.
Wil je direct een storing melden? Klik danĀ hier.

De klant heeft een witte waas op de collector. Wat is dit en kan dit kwaad?
Dit is condensvorming in of op de collector. Dit is een natuurlijk verschijnsel, zeker in de koudere winterperiode, en trekt vanzelf weer weg zodra de zon op de collectoren schijnt. Dit kan geen kwaad voor het rendement van het zonneboilersysteem.
Een collector, boiler of expansievat lekt, wat kan ik hieraan doen?
Vul ons klachtenformulier in (het liefste met een foto en een zo duidelijk mogelijke beschrijving van het probleem) en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Mijn collector heeft een defecte aansluiting, kan ik deze vervangen?
De aansluitingen op de collector kunnen niet worden vervangen, hier dient een nieuwe collector voor in de plaats te komen.
De ruit van de collector is stuk, kan deze vervangen worden?
Een glasplaat van een collector is niet te vervangen.
Mijn voorraadvat lekt, wat kan ik hieraan doen?
Koppel het systeem af en meld uw storing aan via het kopje Direct storing melden.
Mijn voorraadvat het een lek spiraal, wat kan ik hieraan doen? .
Koppel het systeem af en meld uw storing aan via het kopje Direct storing melden.
Mijn spiraal in het voorraadvat rammelt, wat kan ik hieraan doen? .
Koppel het systeem af en meld uw storing aan via het kopje Direct storing melden.
Mijn voorraadvat is vervormd, wat kan ik hieraan doen? .
Koppel het systeem af en meld uw storing aan via het kopje Direct storing melden.
Mijn isolatie is defect, wat kan ik hieraan doen?
Koppel het systeem af en meld uw storing aan via het kopje Direct storing melden.
Mijn mengventiel is defect, wat kan ik hieraan doen? .
Koppel het systeem af en meld uw storing aan via het kopje Direct storing melden.
Mijn pompset lekt, wat kan ik hieraan doen?
Controleer de aansluitingen en draai deze aan. Mocht dit niet voldoende zijn meld dan de storing aan via het kopje direct storing melden.
Mijn vul-aftap kraan lekt, wat kan ik hieraan doen?
Controleer de aansluitingen en draai deze aan. Mocht dit niet voldoende zijn meld dan de storing aan via het kopje direct storing melden.
Pomp draait niet meer.
Controleer het groene lampje op de pomp, mocht deze niet branden is er geen spanning naar de pomp. Knippert dan krijgt de pomp geen sturing. Controleer dan de kabel en de instellingen in de regelunit. Zo niet, meld dan de storing aan via het kopje direct storing melden.
Manometer geeft geen druk aan.
De manometer kan te strak aangedraaid zijn. Als de manometer iets losser gedraaid wordt (zonder dat het gaat lekken), zal de manometer de druk weer aan geven.
Mijn pomp geeft een elektrische storing aan.
Controleer de zekeringen in de regelunit. Mocht dit niet voldoende zijn meld dan de storing aan via het kopje direct storing melden.
Regelunit doet niks meer.
Controleer de zekering in de regelunit, mocht dit niet voldoende zijn meld dan de storing aan via het kopje direct storing melden.
Er staat een storingscode in de display van mijn regelunit, wat kan ik hieraan doen?
Download hier onze installatiehandleiding, op pagina 62 kunt u alle storingen vinden en hoe deze te verhelpen.
Een van de toetsen is defect.
Een toets kan niet vervangen worden, de gehele regelaar zal vervangen moeten worden.
Het relais is defect.
De relais kan niet vervangen worden, de gehele regelaar zal vervangen moeten worden.
Mijn regelunit heeft een software probleem.
Voer een hard reset uit door de stekker te verwijderen en opnieuw in het stopcontact steken.
Het display geeft een temperatuur aan van 8888.8 (graden celius symbool).
De desbetreffende sensor zal vervangen moeten worden.
Meld de storing aan via het kopje Direct storing melden.